RSS
Magazín Broukservis JMK

131. výročí narození Dr. Ferdinanda Porscheho

Probrané a schválené fotečky ze soboty 2.září seřazené následovně:

  1. Portréty (statické) z depa - Krásky v klidu
  2. Akční foto z okruhu - Dravci v akci
  3. Organizované focení - Fronta na banány
  4. Něco pro zasmátí - Ptákoviny prosté.
Pohled na část depa
Pohled na část depa
Část účastnictva. Je s podivem, že závodní okruh přitáhl jen podprůměrnou účast oproti minulým ročníkům. Leštěnkáři zůstali v garážích a glancovali? Nevadí aspoň se víc najezdilo.
Krásná klasika
Krásná klasika
S majitelem jsem nemluvil, takže jen to co jsem přečetl za jízdy a skouknul a odhadl v depu. Začátek sedmdesátých let, motor 2.4, dva trojité Webery a krásný původní stav.
Detail strojovny
Detail strojovny
K předchozí fotce. Asi nemá cenu komentovat.
911 tuning
911 tuning
I tyto klasické tvary lze otunit. Tady se to povedlo, sportovec každým coulem. Líbivý přední spoiler, vytažené prahy a kola BBS, které u některých sklidila kritiku, my je vozíme také a líbí se nám. Celek: Decentní a pěkné.
Opět sedmdesátá
Opět sedmdesátá
Tentokrát žlutá Targa, opět zachovalá v originálním stavu. Majitel ji příliš nešetřil a na trati s ní pěkně mával. Takováhle auta jsou ozdobou každé vetrán rallye pravidelnosti.
356 coupé a cosi v pozadí
356 coupé a cosi v pozadí
356 bez debaty!!! Nádhera, krása, paráda. Speedster v pozadí je samosebou replika a poprvé jsem zaváhal, do které kategorie fotek ji zařadit. Hodila by se spíš do sekce 4. Litá kola- děs, zadní tuningové lampy z new Beetla- pěst na oko! Jako celek- rozpaky, ale musíme být tolerance sama: proti gustu žádný dišputát.
356 speedster a Milanův oválek
356 speedster a Milanův oválek
Opět ta krásná historie. Jméno Porsche zkrátka zosobňuje krásu, nadčasovou hodnotu a sportovní šmrnc. Konstrukce závodních aut starého pána před válkou se směle měřily s konkurencí, temná léta válečná budí sice rozpaky, ale brouk po válce rozhýbal německo a Ferry co jablko nepadl daleko od otcovského stromu. Důkaz? Třeba pár fotek z této akce.
Nejzávoďákovatější závoďák
Nejzávoďákovatější závoďák
911 upravená pro dálkové soutěže. Posádka Paľko- Kotek. Šotolinové nastavení a pneumatiky se hodilo, protože jako jediní si projeli i šotolinovou sekci v Sosnové. Na asfaltu však z těchhle důvodů předváděli opatrnou jízdu. Auto postavené s důrazem na praktičnost a spolehlivost na soutěžích. Zamáčknul jsem slzu.
Pohled na svět
Pohled na svět
Je prý nejkrásnější z koňského hřbetu. Nevím, na koni jsem seděl jednou a ve stáji s výhledem na hnojiště, ale odtud bych si svět dokázal prohlížet pořád. Přístroje jsou repliky, ale hodně povedené. Správně, 356A speedster.
911 Targa turbo opouští okruh
911 Targa turbo opouští okruh
S větrem ve vlasech a řvoucím šestiválcovým boxerem za zády to musí být nádhera, zvlášť když zatáhne turbo. Vzhledem k tomu, že se celý okruh jel stylem 2-3-2-3, zatáčka vázala na zatáčku, muselo se s plynem opatrně i bez turba. S ním by to při ostrých kolech musel být mazec.
Žlutá targa v akci
Žlutá targa v akci
Tady zmiňovaná targa v zatáčce před přemostěním trati. Páníček to fakt štípal. A uměl!
Souboj generací
Souboj generací
Fotka z tribuny. Samozřejmě docházelo k dojíždění pomalejších aut, výkony motorů různé, pneumatiky přerozličné, styl jízdy rozličný, chuť k závodění- všelijaká a přehled o dění na trati nejasný. I proto docházelo občas k větším či menším krizovkám. Zrcátka jsou nejen pro parádu a jezdí se především hlavou. Korunu všemu nasadil návštěvník z Německa jenž trénoval powerslide za plného provozu a vzal s sebou- málem- dvě další auta. S notnou dávkou štěstí vše dobře dopadlo.
Husí kůže!!!
Husí kůže!!!
Jeden z dalších hazardů, který jsem objevil, až při třídění fotek. Jezdil docela kládu a při pohledu na hošíka jen tak na volno vpasovaného mezi předními sedačkami se mi ježí chlupy až kdesi ještě teď! Na BESIP si nehrajem, ale kdo někdy viděl následky bouračky na závodech nebo i jen na silnici, ví o čem píšu. BRRRRRRR!!!
Další targa
Další targa
Tentokrát trochu mladší, jezdila moc pěkně a páníček ji měl v ruce. Talent od pánaboha, nebo závodní minulost, kdo ví? Já ne.
Soutěžák versus Carrera
Soutěžák versus Carrera
Z Carrery jen čumák, ale závod jako víno. Stačila na soutěžák a statečně jej dojížděla. Zřejmě proto se pak soutěžák vydal na šotolinu, kde neměla soupeře- nikomu se tam nechtělo. O pilotovi Carrery se ví málo, v kuloárech jsem vyzvěděl jen to, že trpí nadměrnou agresivitou, v minulosti jezdil vrchy a okruhy v kategoriích: Vrata vod stodoly, Trabant a Škoda 130. Poté autokros s Broukem. Vlasní též Broukservis. Neznáte ho někdo? :o)
Carrera maže k mostu
Carrera maže k mostu
Vypadá to na přehled a pohodu. Podařilo se nám však získat výpověď spolujezdce. Slabším povahám doporučujeme jiné čtení! ''Když jsem přijal pozvání na tuto akci netušil jsem, že má souvislost s nedávným pilotovým výrokem ''Já tě zabiju!''
Poté, co jsem usedl na horkou židli a připoutal se pásem, vyjmul pilot z přihrádky policejní pouta, přicvakl mne k madlu palubní desky a pouštěl mne z auta jen když potřeboval kafe nebo minerálku. Poté co jsem se za přispění dobrých lidí vymanil ze zajetí šílencova, mohl jsem udělat pár fotek, žádná však nevystihuje utrpení jimž jsem byl vystaven. JEL SE MNOU, JAK KDYBY TO UKRAD!!! :o)
Byla to krása.''
Pohotový fotograf
Pohotový fotograf
Malinko máznutá, ale cenná. V tomto vinglu se předjíždět NEDÁ! A tím méně vnitřkem. Pilot tmavé 928 trochu přehlédl zábrany proti zkracování trati- vhodně umístěné- jinak by se asi pár šílenců pod most fakt nevešlo, a zkusil to vnitřkem. Nevyšlo to a kašpara dovezl až pod přemostění. Z obrázku je patrné zaujetí p. Jaška zpětným zrcátkem. Nedostal jsem z něj zda sledoval počínání jezdce, nebo jeho spolujezdkyni.
Tak se nám to sjíždí
Tak se nám to sjíždí
Tak se nám to sjíždí Organizátoři organizují, motory brblají v nízkých otáčkách a karoserie se blyští ve slunci. Paradenmarš začíná.
Nejlepší kousky- dopředu
Nejlepší kousky- dopředu
Porsche classic, prostě paráda.
Tvrdý chlebíček organizátorův
Tvrdý chlebíček organizátorův
''Doprava, jsem říkal! Nevíš kde je pravá?!'' Jako by říkal Milan, ale tak to asi nebylo. Musíme se prostě vejít do fotky.
Celkový pohled
Celkový pohled
A tady už kompletní. Napočítal jsem jich 58 a všechny krásný, nesekl jsem se? Přepočítejte to, prosím po mně. Děkuji.
Detail nejmenšího
Detail nejmenšího
Správně, i on závodil! Měl svoji kategorii v sektoru motokár a byl v trvalé permanenci závoduchtivých juniorů u kterých lékař objevil virus 911.
Počkejte na mněéé, jdu se taky fotit!
Počkejte na mněéé, jdu se taky fotit!
Pozdě, ale přeci. Pilot přehnal svou horlivost, netrefil se do průjezdu branou a po cestě přejel jednoho z pořadatelů. Zranění bylo lehké, vrtulník nepřiletěl a rychlost příslušníci PČR naměřili 6km/h. Alkohol zjištěn nebyl.
Nebezpečí na trati.
Nebezpečí na trati.
Detail získaný pomocí digitálního zoomu. Jinak se tento nebezpečný živel objektivům vyhýbal a maskoval to falešnou skromností. Na dráze předváděl jízdu za hranicí fyzikálních zákonů a byl mu naměřen nejdelší smyk, když projel celou trať dveřmi napřed. Proto se na fotkách nevyskytuje jeho spolujezdec, neboť byl v tak bědném stavu, že praskaly čočky v přístrojích. Byl odvezen na psychiatrickou kliniku doc. Chocholouška a nikdo nedokáže posoudit, zda se ještě vrátí do běžného života. ČEST JEHO PAMÁTCE!
Pes nám spadla
Pes nám spadla
Druhý spolujezdec. Taky toho má dost a to se na okruhu nesvezl, prý z toho důvodu, že p. Jaško nesnáší týrání zvířat. Ten tedy prý přežil ve zdraví, ale je teď děsně namyšlený a nedává ani autogramy a odůvodňuje to tím, že Vořech, který se vezl v 911 nemá nějakou publicitu zapotřebí, unikátem je tak nějak samozřejmě. Získal však Pavlovův reflex, na klíčová slova Brouk a Porsche začne slintat. :o)))